torek, 31. januar 2012

Regulator napetosti yamaha f80 in ekvivalent

Zgodba se začne ko sem nekega jutra odšel na morje... No.. prišel sem le do pomola in čolna. Ko sem hotel vžgati motor je ta samo "kihnil".. Takoj sem videl, da je akumulator prazen..
Malce sem bil začuden in presenečen saj sem bil pred kratkim na morju in nisem imel nobenih težav.
Ta dan si bom zapomnil po bolečini..
Povzročil mi jo je ravno motor..
Ker je bil akumulator prazen sem odvijačil tri vijake na pokrovu pod katerim se skriva vztrajnik in okrog vztrajnika ovil vrv.. Prijel sem bolj "švoh" in potegnil..
Kontra udarec mi je posledično privzdignil noht na roki (palec) tako, da to je bil dober začetek dneva..
Drugi poteg je bil bolj "muški" in pri tem potegu je motor vžgal.. Vžig osemdeset konjskega motorja lahko primerjamo z vžigom avtomobila tako, da okrog kolesa ovijemo vrv in pač vžgemo avto ;)

Med vožnjo sem spremljal števec kjer so poleg milj in goriva prikazana še napetost akumulatorja. Opazil sem, da je napetost pod 13V kar pomeni, da ne deluje sistem za polnjenje akumulatorja (regulator napetosti).
Čez nekaj dni sem čoln spravil na prikolico in pripeljal domov.
Odstranil sem pokrov motorja in odvijačil vijake nad vztrajnikom ter na sprednji strani motorja pod katerim se nahaja regulator (pravokotna aluminijasta škatlica s hladilnimi rebri).


Izstaknil sem okrogel konektor ter z inštrumentom preveril upornost statorja. Iz statorja prihajajo tri žice po katerih se pretaka "izmenična" napetost.

Konektor sem nato priklopil nazaj  na regulator ter vžgal motor. Na izhodnih žicah regulatorja (dve žici + in -) sem izmeril izhodno napetost (enosmerno) katera ni presegala 1.5 - 1.7 V.

 Regulator sem nato odstranil iz bloka motorja ter na internetu poiskal omenjeni kos v kosovnici za izvenkrmne motorje yamaha. S šifro regulatorja sem odšel do treh različnih pooblaščenih serviserjev in za omenjeni kos so želeli med 230 in 270 EUR!

Potem sem se odločil, da bom na internetu poiskal kakšen ekvivalent trifaznega regulatorja in našel trifazni regulator za cestni motor Suzuki Intruder za vsega okrog 90-95 EUR..

Iz starega regulatorja sem odstranil žice ter jih zacinil na novi regulator

Sledila je še montaža in zagon motorja.
Regulator je ob maximalnih obratih na izhodu regulatorja obdržal napetost 14.8 Volta, pri obratih 1000 - 5000 (rpm ) je izhodna napetost bila v mejah med 13.8 in 14.5 Volta.

S tem posegom sem prišparal okrog 170-180 EUR samo za regulator napetosti.






1 komentar:

  1. Pozdravljen! Zanima me kakšen je maksimalen polnilni tok suzukijevega reglerja? Akumulatorji na motociklu so okoli 15Ah na čolnu pa je 75Ah.

    Lp Tomaž

    OdgovoriIzbriši