sobota, 03. september 2016

Montaža klimatske naprave - lotanje cevi notranje enote

Pri adaptaciji kopalnice in spalnic sem želel bakrene cevi klimatske naprave spraviti pod omet. Pravtako sem v steno speljal cev, ki služi za odtok - odvajanje kondenza, in je v kopalnici spojena na sifon. Zadevo sem si zamislil tako, da sem v steno poleg bakrenih cevi vzidal še plastično dozo, katero bom kasneje zaprl s plastičnim pokrovom. 
Notranja enota ter spoj cevi v podometni dozi
Težava na katero sem "naletel" je ta, da so zazidane cevi fiksne, pravtako lahko le malo premaknem cevi, ki so na notranji enoti klimatske naprave. Za spoj omenjenih bakrenih cevi bi lahko uporabil spojko in na vsaki strani bi moral cev "zarobiti" ali "zapertlati" kakor temu rečejo mojstri. Težava pri spojih je velikokrat povezana s tesnenjem samega spoja in posledično uhajanjem plina, ki je v klimatski napravi R410A. Zaradi tega sem se odločil, da raje cevi "doštukam" in zalotam s srebrovim lotom saj je med delovanjem klimatske naprave prisoten visok tlak. Za spajanje cevi sem si sposodil jeklenko plina + jeklenko kisika in elektrode (srebrov lot) ali trdi lot. Pri spajanju cevi sem uporabil malenkost širšo cev (mufno). To sem naredil kar iz malo debelejše bakrene cevi.
Srebrov/trdi lot v paličicah
Najpogosteješe dimenzije cevi v colah in mm ter navor za spajanje bakrenih cevi  (na strani kompresorja)
 Dimenzije bakrenih cevi, ki se najpogosteje uporabljajo pri klimatskih napravah so za tanko cev 1/4 cole ter za debelo cev 3/8 cole oziroma tudi 1/2 cole.. Pri svoji klimi imam 1/4" in 3/8" cevi. Za spoj sem tako izrezal dve "mufne" iz 3/8 cevi katero sem nataknil preko 1/4 cevi ter mufno iz 1/2 "  cevi katero sem nataknil preko 3/8" bakrene cevi. 
Rezilec za bakrene cevi + koščki bakrenih cevi za spajanje (1/2")

Bakrene cevi je potrebno pred lotanjem dobro očistiti. Sam sem jih očistil s kovinsko volno. Pred samim lotanjem je potrebno material (cev) dobro segreti, da žari in na spoj prisloniti srebrov lot kateri se dobesedno preko spoja kar razlije. Pri tem moramo biti pozorni, da z ognjem ne poškodujemo instalacije oziroma, da cevi ne pregrejemo preveč saj se lahko v okolici cevi prične taliti tudi plastična izolacija. Pri sebi je dobro imeti mokro cunjo in to zaviti preko cevi, da se pri spajanju odvaja odvečna toplota. V primeru, da bakrene cevi premalo segrejemo bomo imeli težave saj se nam srebrov lot ne bo lepo razlil.  Dobro izveden spoj tako predstavlja veliko boljšo rešitev kot spajanje z vmesno spojko. Sledi še vakuumiranje celotnega sistema cevi ter izpust plina iz zunanje enote (kompresorja). Lotanje s srebrovim lotom je sicer enostavno vendar zahteva malce previdnosti. Predvsem pazite, da z ognjem ne stopite ali poškodujete drugih stvari (v mojem primeru je to podometna dozna). Sam sem med dozo in cevi prislonil pločevino. Poleg tega sem notranjo enoto podprl z izvijačem, da so bile cevi malce odmaknjene od zida in doze. Gole cevi je potrebno nato še izolirati z izolacijo zaradi kondenza in pa speljati cev kondenza v luknjo za kondenz. Dozo pa zapreti s plastičnim pokrovom (slika sledi kasneje)...

Zalotane bakrene cevi 1/4" in 3/8"

Kisik + butan propan za doseganje visokih temperatur pri lotanju
Izolirane cevi, čez dozo pride še plastičen pokrov

Ni komentarjev:

Objavite komentar